Categories
עסק מהבית שיווק באינטרנט

איך לבנות תוכנית עסקית לעסק באינטרנט

תוכנית עסקית היא חשובה גם לאלו שמתחילים עסק באינטרנט וגם לאלו שכבר התחילו לפעול.

יש שני סוגים של אנשים שיש להם עסק באינטרנט: המקצועניים, אלו שיש להם תוכנית עסקית, והחובבנים, אילו שרק חולמים על הצלחה. כולם יודעים שמי שרציני בנוגע לעסק צריך שיהיה לו תוכנית עסקית, ואילו שיש להם תוכנית עסקית לעסק באינטרנט כנראה שירוויחו הרבה כסף.

אז זה יהיה בסדר אם אני אראה לך איך לתכנן תוכנית עסקית מקצועית לעסק שלך?

למה עסק באינטרנט צריך תוכנית עסקית

תכנית עסקית לעסק אינטרנטיבשורה התחתונה, תוכנית עסקית טובה תיתן לך סיכויים טובים יותר להצליח ותשפר את הביצועיים שלך כי:
– אתה תגדיר את היעדים שלך, ואז תדע מה התוצאות שאמורות להיות לך בסוף כל תקופה.
– זה ישפר את ניהול הזמן שלך, ויימקד אותך על המטלות שבאמת חשובות על מנת להשיג תוצאות.
– אתה תוכל לעקוב אחרי ההתקדמות שלך על ידי כך שתשווה את הפעולות שלך לתוכנית.

התחל את התוכנית העסקית שלך עם החזון שלך
איפה אתה רוצה למצוא את עצמך בעוד 5 שנים מהיום? אל תפחד לחלום. בדרך כלל אתה תהיה מסוגל לעשות הרבה יותר ממה שאתה מדמיין.
כאשר אתה בונה את החזון שלך, כלול את כל התחומים בחיים שלך, לא רק את העסק. איך אתה רוצה שיראו החיים המשפחתיים שלך, החברים, ומה אתה רוצה להגשים ולתרום.
דמיין יום שלך 5 שנים מהיום. האם זה מרגיש טוב?
החזון שלך אמור ממש לרגש אותך. אם הוא לא, אז חזור אחורה, וצור חזון חדש, גדול יותר. החזון שלך ייתן לך מטרה גדולה שאליה אתה שואף להגיע, וידרבן אותך ברגעים הקשים.
כאשר יש לך חזון ל-5 שנים קדימה, זה הזמן להתחיל לקבוע מטרות ויעדים לטווחים קצרים יותר.

קביעת יעדים בתוכנית העסקית

שאל את עצמך: על מנת להגיע לחזון שלי בעוד 5 שנים, איפה אני צריך להיות בעוד שנה? ומה זה אומר לגבי איפה אני אמור להיות חצי שנה מהיום? חודש מהיום? שבוע מהיום?
זה השלב שבו אתה צריך לקבוע בדיוק מה אתה הולך להשיג.

אחת הדרכים הפופולריות ביותר לקביעת יעדים היא מודלS.M.A.R.T , שלפיו היעד צריך לעמוד בקריטריונים הבאים:
– Specific: ספיציפי.
– Measurable: מדיד
– Attainable: ניתן להשגה
– Relevant: רלוונטי
– Time Specific: תחום בזמן

לא מספיק להגיד: "אני רוצה לעשות כסף!". היעד צריך להיות: אני רוצה לעשות 1000שח עד סוף השבוע.

שים לב לקריטריון ה-"ניתן להשגה". אמנם אומרים לתת יעדים גדולים, אבל חשוב שהמטרות יהיו ברות השגה, על מנת שתוכלו לעמוד בהם, אבל מאתגרות ולא קלות מדי. כמו שנאמר: "כוונו לכוכבים ותגיעו לירח". אם אתה היום תגדיר יעד גבוה מדי, יש סיכוי שזה רק ייאש אותך עוד יותר. יעד טוב צריך להפחיד אותך בצורה כזאת שאתה תרגיש שאם תיתן את כל כולך, אתה תוכל באמת להשיג אותו.

ואז תוסיף עוד 10%.

דוגמאות נוספות:
– לייצר 10 לידים השבוע.
– למשוך 100 מאנשים מגוגל עד סוף השבוע לאתר שלי
– למכור 4 מוצרים ב-3 ימים הקרובים

כאשר מתחילים עסק אינטרנטי ישנה הצפה של מידע, ושפע של תוכניות שצצות כל הזמן שיכולות לשנות לכם את היעדים ולהזיז אתכם מהתוכנית שלכם. זוהי מלכודת שכל מי שמתחיל עסק באינטרנט צריך להתמודד איתה. הדרך שבה אני מתמודד עם האתגר הזה היא כן לקבוע יעדים בערך לתקופה של 6-3 חודשים מהיום, ואח"כ אני יורד לרזולוציה של פעולות מוגדרות שאני צריך להספיק בזמן הקצר מאוד (יום עד שבוע).

על מנת שלא לשכוח רעיונות שיכולים לקדם אותי אני מנהל רשימה בשיטה הפרימיטיבית של כתיבה על דף שנמצא איתי תמיד ליד המחשב, כדי ששום רעיון לא יברח. נכון לעכשיו זוהי השיטה שבמבחן המציאות נמצאה כהכי אפקטיבית. האמת שיש משהו מעודד בתחושה של למחוק בקו כל פעולה שהצלחת לסיים.

פעם בכמה ימים, אפשר לעשות הערכת מצב, ולבחון את העמידה ביעדים שלנו והאם הפעולות שאנחנו עושים ברמה היומיומית מקדמות אותנו לעבר המטרה.

 

איך לבנות תוכנית עסקית

אחד הדברים שחייבים לבחון בזמן שאתה בונה את התכנית העסקית הוא משך הזמן ומספר השעות השבועיות שאתה באמת מתכוון להתחייב עליהם לטובת העסק. אני מכיר מספר אנשים שטוענים שהם עושים אינטרנט במשרה מלאה ולא מקבלים שום תוצאות… ובכן, לשוטט 6 שעות בפייסבוק לא נקרא לעשות עסק באינטרנט במשרה מלאה.

15-10 שעות של עבודה ממוקדת בשבוע אמורות לתת לכם תוצאות משמעויות

דבר שני שאתם צריכים לבחון זה את אסטרטגיית השיווק שלכם: בלוגים, מדייה חברתית, פרסום ממומן וכו'. לכל אחת מהאסטרטגיות עלות שונה הן מבחינת זמן והן מבחינת כסף, ואתם צריכים לראות שהן מתיישבות עם היעדים שלכם.כל מה שנשאר לכם לעשות זה להתחיל למלא את הזמן הפנוי שהקצבתם לעסק במשימות היומיות שלכם. התחילו עם המשימות החשובות ביותר שלכם, והקדישו להם את עיקר הזמן הפנוי: המשימות שיכניסו לכם כסף בזמן הקצר ביותר!

צעד אחרון לפני שמתחילים לרוץ…

מצאו מנטור טוב שיכול לייעץ ולהכווין אתכם בבנייה של עסק אינטרנטי שיבחן את התכנית העסקית שלכם. בהרבה מקרים תיקונים קטנים יכולים לייצר הבדלים משמעותיים. לרוע המזל, מנטורים טובים הם נדירים מאוד ויקרים. זוהי אחת הסיבות שאני כן ממליץ על שיווק רשתי אינטרנטי למי שרוצה להתחיל לבנות עסק באינטרנט. כאשר אתם נכנסים לצוות שעושה שיווק באינטרנט יש אינטרס ללמד אתכם ולגרום לכך שתצליחו. ברוב המקרים הם יכולים לעזור לכם על סמך ניסיונם האישי ומה שהם למדו.

נתראה בחופים היפים של העולם

חזי הרשקוביץ
תתחברו אליי בפייסבוק
ערוץ היוטיוב שלי

 


 

1) בשיווק רשתי ואין לכם תוכנית מסודרת איך להצליח? קורס חינם ילמד אתכם איך

2) רוצים להצליח בשיווק באינטרנט? סרטון קצר יגלה לכם איך לעשות את זה

 

תמונה:  graur codrin / FreeDigitalPhotos.net

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *