Categories
שיווק רשתי

שקר השכפול בשיווק רשתי – שלא יעבדו עלייך!

אם אתה בשיווק רשתי איזשהו פרק זמן בטח שמעת על המושג הזה "שכפול". בפוסט הזה אני הולך להוכיח לך שהאפליין שלך שמדקלם לך את המונח הזה מטעה אותך, וסיכוי סביר שזאת הסיבה שאתה לא מצליח להגשים את המטרות והרצונות שלך.

אני הולך לשחוט כאן פרה קדושה של התעשייה, אז אני יודע שאני הולך להרגיז הרבה מאוד אנשים, חלקם ותיקים ומנוסים שכנראה יגידו לך שאני טועה. אם אתה עושה הכל כדי "לשכפל" ואתה עדיין לא מרוצה מהתוצאות שלך, אני מזמין אותך לקרוא עד הסוף ולהחליט בעצמך. אולי הפוסט הקצר הזה יעשה לך את פריצת הדרך שאתה מחפש.

מיתוס השכפול בשיווק רשתי

בחורה מפתה
בחורה סקסית (בתלבושת חג אופיינית). האם הייתם אומרים לה לא?

כדי להסביר את מה שאני מתכוון אני אספר לך מקרה ששמעתי עליו. מישהו שאני מכיר סיפר שיום אחד ידידה שלו התקשרה אליו והזמינה אותו להיפגש. הוא לא ידע לאן היא מזמינה אותו, אבל הוא אמר שהבחורה הזאת נראתה כל כך טוב שאף גבר שפוי בדעתו לא היה מסרב לה. מפה לשם מסתבר שהיא בעצם הזמינה אותו למצגת של חברת שיווק רשתי. הוא אמנם הופתע כי הוא לא ציפה לזה, אבל למזלו הוא נשאר להקשיב, ומה שהוא שמע שינה את חייו כי הוא הצליח מאוד באותה חברה.

אבל האם הוא הצליח כי הוא "שכפל" את שיטת ההזמנה של ידידה שלו? כמובן שלא!

ידידה שלו התבססה בעסק שלה על המראה שלה, וזה משהו שרק כמה ניתוחים כואבים אולי היו יכולים לפתור… אאוץ

תמונה של בחורה כוסית (האם היית אומר לא לזה?)

אני מקווה שהסיפור הקטן הזה מראה לך שאי אפשר באמת לשכפל הצלחה בשיווק רשתי. זאת רק דוגמה אחת שנוגעת למיומנות אחת שדרושה להצלחה בשיווק רשתי, כמובן שיש עוד אינספור דוגמאות שאפשר למצוא.

הבעייה האמיתית מתחילה כשהשכפול "המיתולוגי" של השיווק הרשתי פוגע בסיכוי ההצלחה שלך!

אחד הדברים היפים ביותר בתעשיית השיווק הרשתי הוא העזרה שאתה יכול לקבל מאפליינים שלך. במיוחד לאנשים חדשים בתחום שמגיעים מעולם השכירים זה יכול לפעמים ממש לעזור, אבל מה קורה כשהאפליין שלך בעצמו הוא חדש בתחום ולא מבין מה הוא עושה? או כאשר הסיסטם שאתה מנסה לשכפל לא מייצר תוצאות?

שכפול בשר"ש
"עיוורים שמובילים עיוורים" – מתוך על העיוורון של ג'וג'ה סאראמאגו

הצד השלילי של "העזרה" שאתה מקבל הוא כאשר נוצר מצב של עיוורים שמובילים עיוורים. כאשר אתה משכפל שיטות שלא עובדות, אל תתפלא אם אתה בעצמך לא מצליח.

יכול להיות שבזמן שאתה נכשל, אתה רואה אנשים עושים בדיוק את מה שאומרים להם לפי הסיסטם של השכפול ומצליח להם, וזה מכניס אותך לתסכול אפילו עוד יותר גדול. איך זה יכול להיות שאתה עושה בדיוק מה שאומרים לך, בדיוק מה שאנשים אחרים עושים, והם מקבלים תוצאות חיוביות בזמן שאתה מקבל תוצאות שליליות?!

הסיבה היא שיש משהו שאתה מפספס. יכול להיות שזה בכלל לא באשמתך. לאותו אדם שמצליח יש משהו מיוחד, משהו אחר שאין לך, ושאולי אתה אפילו לא יכול לשכפל.

זה יכול להיות אישיות כריזמטית, כלים, סיפור שאנשים מתחברים אליו, אנרגיה ממגנטת. יש לו משהו מיוחד, ולך אין, ובגלל זה הוא מצליח ולא יעזור לך כמה תנסה לשכפל את מה שהוא עושה.

ובאמת, כשמסתכלים על כל סיפור הצלחה בשיווק רשתי שמים לב שלכל אחד מהמצליחים הגדולים יש משהו. הם לא כמו כולם. אם בודקים לעומק מה הם עשו בשביל להצליח תמיד מגלים שהם עשו משהו "שונה".

האם באמת אין מה לעשות?

 

שכפול בשר"ש לא עובד, אבל זה כן…

לפני שאני אציג הפתרון, תראה את הסרטון הבא:

הסרטון הזה הוא חלק מסדרה מדהימה שנקראית everything is a remix. אני ממליץ לכם לראות את כולה כי בעצם המפתח שלכם להצלחה מוסבר בתוך הסרטונים האלו.

הסדרה בעצם מדברת על זה שאין כמעט שום דבר "חדש" שקורה בעולם. תופעות חדשות הן אבולוציה, התפתחות של תופעות ישנות, עם התאמות ושיפורים. הסדרה סוקרת איך ניתן לראות את זה במוזיקה, בסרטים, בטלויזיה, בסרטים. בעצם בכל דבר שאנחנו מחשיבים כמשהו "יצירתי".

בעצם כל דבר שאנחנו מחשיבים כ"יצירתי" הוא סוג של "שכפול" של משהו שקדם לו, אבל עם טוויסט, שהפך אותו ליצירה שעומדת בזכות עצמה.

בתרבות האינטרנט קוראים לזה ממים, או "תופעת אינטרנט". אתם יודעים, הבדיחות על צ'ק נוריס (צ'אק נוריס ספר עד אינסוף – פעמיים), או מיליוני הגרסאות שנעשו על הגנגם סטייל.

ועכשיו, אם ניקח את זה לשיווק רשתי, הצלחה בשיווק רשתי היא "מם". היא לא שכפול. היא מם, כי כל אחד מכם הוא משהו יחודי, והוא משלב את המקורות שלו, ולכן ההצלחה שלכם בהכרח תהיה שונה מהצלחה של כל מישהו אחד שאי פעם היה בשיווק רשתי. הסיפור שלכם הולך להיות שונה, לא שכפול של הצלחה של אף אחד אחר!

 

מצא את המם שלך להצלחה

איך אתם לוקחים את ההבנה הזאת ויוצרים איתה הצלחה? אם האפליין שלכם מראה לכם סיסטם משתכפל פשוט, שכולם עושים, אבל משום מה השכפול לא עובד אצלכם, תשקלו לשנות משהו. יש עוד עשרות רעיונות שעובדים לאנשים אחרים בעולם, וכנראה שהסיסטם שמשתכפל בקלות שהראו לכם לא מתאים לכם.

אצלי זה היה כאשר התחלתי בשיווק רשתי מסורתי, עם מצגות ופרזנטציות ולרדוף אחרי בני משפחה וחברים עד שהם כבר לא ענו לי לטלפונים. אחרי חודשיים שנתתי לסיסטם הזה את כל כולי, כברקע האפלייו שלי אומר לי "ששיווק באינטרנט לא עובד", העברתי את העסק שלי לאינטרנט, ומאז אני לא מסתכל אחורה.

אם באמת תבדקו מה אני עושה תגלו שאני בסה"כ מם של הצלחות דומות של אנשים אחרים שהצליחו לפניי באינטרנט. קצת דיוויד ווד, קצת מישל פסקוסולידו, קצת ריי היגדון, וקצת ממני. אני לא יודע מה איתכם, אבל אני רואה בזה משהו מנחם שלא צריך להמציא את הגלגל, צריך רק למצוא את הגלגל שמתאים לכם ולשנות אותו קצת.

זה כלל בסיסי בשיווק. תמיד תהיה שונה מהמתחרים שלך. נסה להבין מה הדבר היחודי שאתה יכול להביא לשוק ושיבליט אותך מהמתחרים.

זה מה שייצר לך את ההצלחה.

 

ולפני סיום…

1) אם הגעתם עד כאן אז כנראה שהפוסט הזה על "שקר השכפול של השיווק הרשתי" דיבר אליכם. שתפו אותו עם החברים שלכם, ואני אשמח לשמוע מכם מה אתם חושבים.

2) אני משתתף בתחרות "50 הבלוגים הכי טובים של השיווק רשתי בשנת 2012". קחו דקה ותצביעו לי ע"י כתיבת תגובה בתחתית העמוד הבא:
http://top50mlmblogs2012.thatmlmbeat.com/hezis-success-how-to-blog 

 

חזי הרשקוביץ

תתחברו אליי בפייסבוק
ערוץ היוטיוב שלי

 

 


 

1) בשיווק רשתי ואין לכם תוכנית מסודרת איך להצליח? קורס חינם ילמד אתכם איך

2) רוצים להצליח בשיווק באינטרנט? סרטון קצר יגלה לכם איך לעשות את זה

 

תמונה:  Michal Marcol / FreeDigitalPhotos.net

 

 

1 reply on “שקר השכפול בשיווק רשתי – שלא יעבדו עלייך!”

מאד אהבתי את תיאורית ה- remix. צפיתי בכל הסדרה.

יש גם לי השגות שלגבי השימוש שרבים עושים בשיטות "מכירה" מבזות כמו ההכללות על הצלחה מובטחת לכל מי שיעבוד על פי ה-"שיטה". האמת היא ששום דבר לא מובטח, וכי יש מיומנות רבה בביצוע הפעולות של השיטה – אותן יש ללמוד.

ואכן, יש שיטות שונות. גם השווק באמצעות האינרנט, היא שיטה. וגם את זה צריך ללמוד.

אבל, גם על פי סרטוני ה-remix, צריך קודם לשלוט במיומנוית (מה שמעתיקים) ואז להוסיף את הפן האישי – גם אם הוא "רק" שילוב אלמנטים מועתקים אחרים ממקורות אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *