הברבור הלבן ועבודה מהבית

אני קורא עכשיו את הספר "תעתועי האקראיות" של ניסים טאלב. טאלב התפרסם בעקבות הספר הזה כאשר חזה את ההתרסקות של הכלכלה ושוק ההון האמריקאי בשנת 2008. העיקרון הידוע שהמחבר התבסס עליו הינו "הברבור השחור", כלומר, תופעת קיצון בעלת השפעה רבה מאוד שאין אנו מוכנים אליה לחלוטין, ושכמעט אינה ניתנת לחיזוי.

ברבור לבןלמי שלא מכיר את המקור של המונח "ברבור שחור", זה משפט שהיה רווח באירופה של ימי הביניים שבה היו רק ברבורים לבנים, והמשפט בעצם בא לתאר משהו שלא יכול לקרות. הכל השתנה כשבמאה ה-17 התגלו ברבורים שחורים באוסטרליה, מה שמראה בעצם שגם אירועים הסתברותיים יוצאי דופן לחלוטין יכולים לקרות לפעמים, וצריך להערך לקראתם.

ואני אומר שהיו צריכים פשוט להחליף את המשפט ל"אין ברבורים סגולים".. מעניין כמה זמן זה יחזיק מעמד.

ומה שקורה היום בתחום של עבודה מהבית הוא שיוצא לי לדבר עם אנשים שמאמינים ש"אין ברבורים לבנים". תנו לי להסביר.

 

"כל הברבורים הם שחורים"

יצא לי לדבר בזמן האחרון עם כמה אנשים שמזלם לא שפר עליהם בעסקים האחרונים שבהם התעסקו. הם ניסו עסק ראשון, נפל, והפסידו כמה מאות דולרים. ניסו עסק שני, הפסידו כמה אלפי דולרים. בעסק השלישי, הם כבר היו חכמים, ידעו אחרי מי ללכת, בחרו חברה עם תוכנית תגמול שנראית מעולה, התזמון היה סופר דופר, הם אפילו פיצלו את ההשקעות בין כמה תוכניות כדי לא לשים את "כל הביצים בסל אחד".

אבל אחת אחרי השנייה כל התוכניות שהם האמינו בהן פשוט אכזבו (בלשון המעטה) והשאירו אותם פעם נוספת בהפסדים.

אז אחרי שלבן אדם אחד קורים כל כך הרבה מקרים של "מזל נאחס" כזה, מה הפלא שהוא מאמין שכל הברבורים שחורים?

זה ידוע שהיו כאן בארץ כמה מקרים של חברות ותוכנית שאנשים הפסידו שלא באשמתם. יש אפילו מספר אנשים שהפסידו בכמה תוכניות, אפילו במקביל. חברות שמסתבר שלא כל כך פשוט לעשות בהן כסף כמו שקבלתם את הרושם לכך בהתחלה. חברות שפשוט הפסיקו לשלם, חברות ששינו את תוכנית התגמול תוך כדי עבודה והפכו אותה ממעולה על הנייר ללא רלוונטית, או תוכניות שכל שני וחמישי ממציאות תירוץ חדש למה הם יחדשו את התשלומים רק בחודש הבא, ואז כשזה מגיע מסתבר שזה יהיה רק בחודש שאחריו וחוזר חלילה.

אני חושב שבשנתיים שאני בתחום של עבודה מהבית וכסף מהאינטרנט יצא לי להפגש ולשמוע על כמה וכמה תוכניות "ברבור שחור" כאלו. לצערי זה פגע מאוד באמינות של התעשייה הזאת ובמקצוע החדש והמתהווה הזה שקוראים לו שיווק אינטרנטי חברתי.

כי מה שחשוב להבין כאן זה שלא משנה בכמה "ברבורים שחורים" נתקלתם, יש גם ברבורים לבנים. ויש כמה כללים שיעזרו לכם למצוא אותם.

 

איך למצוא "ברבור לבן" בעסקי האינטרנט

תגנו על עצמכם ממקרה של ברבור שחור. מה לעשות החיים לא תמיד מעירים לכם פנים. ולכן בהחלט כדאי שתקחו את העצה של ניסים טאלב בהקשר הזה ותחשבו על כל הברבורים השחורים שאתם לא צופים שאתם הולכים לפגוש בעסק החדש שלכם. אז כשאתם מסתערים על תוכנית חדשה, כדאי שתפקחו קצת את העיניים ותוודאו שאתם לא הולכים לאבד את המכנסיים אם הדבר שאתם חושבים שהוא ממש לא צפוי יקרה בסוף.
ואתם יכולים לקרוא כאן מה צריך להיות בתוכנית כדי שתהיה כזו עם סיכויי הצלחה סבירים.

תזכרו שמדובר בעסק. רוב האנשים שאני מכיר היום שנכנסים לתחום הזה של תוכניות באינטרנט, עבודה מהבית ושיווק אינטרנטי מתייחסים לזה כאל תחביב, איזה משהו שהם עושים מהצד כבדרך אגב. אין עם זה שום בעייה, כל עוד הם מבינים שגם התוצאות שלהם יהיו בהתאם. שיווק רשתי חברתי הוא ללא ספק ההזדמנות הכי גדולה של העשור הזה במאה ה-21, והוא הולך להפוך הרבה אנשים להיות עשירים מאוד. אבל זה יקרה רק למי שייתחס לזה בהתאם ויקדיש לזה את הזמן, האנרגיה והרצינות הדרושים בשביל ללמוד את הבסיס והיסודות של המקצוע החדש הזה.

תשקיעו בדברים בחשובים באמת: בניית רשימה, המיתוג שלכם, וההתפתחות העסקית שלכם. אילו בדיוק היסודות שעליהן דיברתי בסעיף הקודם. תשאלו את עצמכם האם כשאתם עושים את העסק שלכם, האם אתם תוך כדי מגדילים את רשימת האוטוריספונדר שלכם? הרבה אנשים שאני מכיר עושים את הטעות הקריטית הזאת, ואתם יודעים מה? אם אתם לא עושים את זה, אין לכם באמת עסק אינטרנטי.

השקעה בהתפתחות העסקית זה אולי מהדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות בשביל עצמכם. ללכת להרצאות, סדנאות, קורסים, לקנות ספרים.  הדרך הטובה ביותר למצוא ברבור לבן היא ללמוד וללמוד וללמוד כדי לשפר את המיומנויות, להגדיל את הידע, ולהרחיב את מעגל הקשרים שלכם. כל הדברים האלו ביחד יעזרו לכם לזהות ברבורים שחורים, להקטין את הנזק במידה ותפגעו מאחד, או, מה שעדיף, להמנע מהם, כך שבסופו של דבר תמיד תמצאו אך ורק ברבורים לבנים.

לחיי ההצלחה שלך

חזי.

     תתחברו אליי בפייסבוק

     ערוץ היוטיוב שלי


 

 

 

תמונה בחסות  mapichai- FreeDigitalPhotos.net

 

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים