השוואה בין מערכות דיוור (אוטוריספונדרים)

אמרתי כבר כמה פעמים בעבר שהנכס הכי חשוב לכל משווק באינטרנט היא רשימת התפוצה שלו. בפוסט הזה אני הולך להשוות בין המערכות דיוור הנפוצות בשוק כדי שתוכלו לעשות את הבחירה המתאימה לכם.

למה צריך מערכת דיוור

ככל שרשימת התפוצה שלנו גדולה יותר, הרווח הפוטנציאלי שלנו גדול יותר. כדי לשים את זה בפרספקטיבה, אם אתה קונה שטח פרסום בעיתון אתה משלם על בסיס מספר הקוראים של העיתון, כיוון שככל שיש לעיתון יותר קוראים, כך יותר אנשים ייחשפו לפרסום שלך, מה שיוביל ליותר מכירות פוטנציאליות. אנשים וחברות שיש להם רשימות תפוצה גדולות מרוויחים הרבה כסף מכיוון שהם יכולים לשלוח הצעות והזדמנויות ליותר אנשים. אם אין לך מערכת דיוור אתה בעצם בונה את הרשימה בשביל מישהו אחר, וזאת אחת הסיבות המרכזיות מדוע אנשים לא מצליחים בעסק האינטרנטי שלהם.

לפי חוקי הספאם אתם חייבים אישור דיגיטלי של המכותב שלכם שהוא אכן ביקש להצטרף לרשימה שלכם. רק עם האישור הזה מותר לכם לשלוח לו מיילים. בנוסף, בכל מייל חייב להיות לינק שכאשר המכותב לוחץ עליו הוא יכול להוציא את את עצמו מהרשימה. כל המערכות דיוור הקיימות בשוק מקיימות את התנאים האלו ובעצם מגנות עליכם מסיכונים מיותרים ומתביעות.

סיבה נוספת חשובה מאוד לצורך במערכת דיוור היא היכולת לבנות מערכת יחסים ע"י טפטוף המסרים שלנו לרשימה באופן אוטומטי. בכל מערכת דיוור מקצועית יש יכולת לשלוח סדרת מסרים מוכנה מראש לאנשים שנרשמו לקבל מאיתנו פרטים על המוצר או השירותים שלנו, מה שמשאיר אותנו בתודעה של הלקוח הפוטנציאלי ומגדיל את הסיכוי שהוא בסוף ירכוש מאיתנו את המוצר שאנחנו משווקים לו.

ולבסוף, מערכות דיוור נותנות לנו גם את היכולת לפלח, לקטלג, ולנתח את היעילות של הקמפיין הפרסומיים שלנו. אנחנו יכולים לקבל מידע על מי האנשים שפתחו את המסרים שלנו, לעשות split-testing כדי לראות לאיזה מסר הרשימה שלנו מגיבה טוב יותר, ועוד ניתוחים שונים שמאפשרים לנו למקסם את הרווחים שלנו

 

מערכות הדיוור הנפוצות בישראל והשוואה בינהן

 

 

שתי מערכות הדיוור הנפוצות, המקובלות והמקצועיות ביותר בעולם היום הן getresponse ן-aweber. ה-aweber יותר זולה וקצת פחות עשירה בפונקציות מאשר getresponse, והיא אינה תומכת בעברית בכלל.

GetResponse  היא מערכת דיוור שנותנת פתרון למשווקים אינטרנטים מנוסים ומקצוענים. יש בה גישה לנתונים מקיפים על התנהלות כל מכותב שלנו בתוך הקמפיין (האם פתח את המסר, האם הקליק על הלינק בתוך המסר) ואפשרות לשלוח מסרים על פי הנתונים האלה. למשל, שולחים הצעה, ואחר כך אפשר לשלוח מסר אחד אם המכותב פתח את ההודעה, מסר אחר הוא פתח אך לו הקליק אל הלינק, ומסר אחר אם לחץ על הלינק אך לא קנה. זאת תכונה חזקה מאוד שמגדילה מאוד את אחוזי ההענות של הרשימה להצעות שלנו.

ל-Getresponse תמיכה מלאה בעברית, אך הממשק שלה הוא באנגלית (ומן הסתם גם התמיכה). המחיר שלה יחסית הוא באמצע הסקלה, ובאופו כללי היא נותנת תמורה מצויינת לכל מי שבאמת מתייחס לעסק שלו ברצינות.

השותף שלי אדריאנו לשקוביץ בבלוג שלו nice2cq פרסם הדרכת וידאו בחינם על מה צריך לעשות כדי להשתמש ב-get response צעד אחר צעד.

להסבר על GVO לחץ כאן. לדעתי הפתרון הזול ביותר למי שרוצה לקפוץ למים של העסק האינטרנטי בלי לעשות חור בתקציב. אם זה השימוש באוטוריספונדר הוא קצת לא נוח, במיוחד למי שרוצה עברית.

רב מסר היא חברה ותיקה כאן בישראל. לא זולה, אבל למי שרוצה תמיכה ושפת ממשק בעברית כנראה שזה הפתרון האידאלי.

מילוקן היא חברה חדשה שנכנסה לתחום בעברית, ונותנת פתרון מקיף למשווק האינטרנטי, כולל אחסון וכלים שיווקים נוספים.

מילוקן ורב מסר הן כל חברות ישראליות והיתרון הגדול שלהן הוא תמיכה ושפת ממשק בעברית. הבעייה איתן היא שהן לא מתחברות לכל מיני מערכות שקיימות בשוק בעיקר למי שרוצה לעבוד באנגלית. למשל ניתן לחבר את האמפואר נטוורק ל-aweber ולבנות רשימת תפוצה שלנו ע"י דפי נחיתה מוכנים שממירים מצויין. אבל לאמפוואר נטוורק אין ממשק להתחבר למילוקן ולרב מסר וגם לא יהיה כי מדובר בחברות ישראליות.

 

מקווה שהסקירה הזאת עושה לכם קצת סדר בראש. אם יש לכם שאלות או הערות אני אשמח לשמוע ממכם כאן בתגובות

חזי

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים