Categories
שיווק רשתי

האם חברת השיווק הרשתי שלך טובה?

ישנם מספר סיבות שבגללם אנשים נכשלים בשיווק רשתי. אחת הסיבות העיקריות היא שהאנשים שנכנסים לשיווק רשתי נחשפים לעסקים בפעם הראשונה בחייהם והם חסרים את הכלים לבחון בצורה שקולה האם קיימת בחברה הזדמנות אמיתית.

שיווק רשתיקיימות אלפי חברות שיווק רשתי בעולם, ובכל יום צצה חברה חדשה. אתר שמתיימר לדרג את חברות שיווק הרשתי הקיימות (או לפחות את הגדולות שבהן) הוא MLMrankings.com. הדירוג באתר הזה יכול לשמש נקודת התחלה טובה לדעת האם החברה שלכם היא חברה טובה ביחס לחברות אחרות שקיימות בשוק. מהכרות עם האתר mlmrankings אני יכול להגיד שהוא אובייקטיבי במידה סבירה, אבל כמו כל דבר באינטרנט הייתי מתייחס לדירוג שלו בערבון מוגבל.

כשבאים לבחון האם חברת שיווק רשתי היא חברה טובה, ישנם מספר קריטריונים עיקריים שכמעט כולם מסכימים עליהם.

 

הקריטריונים עיקריים לבחינת ההזדמנות העיסקית בחברת שיווק רשתי:

1) החברה והמהיגים

  • החברה צריכה להיות יציבה מבחינה פיננסית עם מקורות מימון נרחבים
  • רק אחת מתוך כ-300 חברות שיווק רשתי עוברות בשלום את השנתיים הראשונות ורק אחת מ-500 שורדות חמש שנים.
  • על מנת להיחשב לאחת החברות הענקיות על החברה להראות מחזור מכירות של מעל 100 מילון דולר לשנה במשך 7 שנים ברציפות.
  • הסיכוי להיות אחת מן הענקיות הוא בערך אחד ל10000. כלומר מתוך הסטטיסטיקה הזאת ברור שללא בחינה מוקדקת, קל מאוד ליפול על החברה הלא נכונה
  • הבעלים וההנלה צריכים להיות בעלי רקורד מוכח בתעשיה – הצלחה עסקית בתחומים אחרים לא מבטיחה דבר לגבי שיווק רשתי, מדובר בתעשיה עם אתגרים וחוקים משלה.

ממליץ לכם כאשר אתם שומעים על החברה לפתוח את מאמא גוגל ולהתחיל לחפש על מי האנשים שהקימו את החברה, לבדוק שמדובר באנשים רציניים שיודעים מה הם עושים.

2) המוצרים

  • המוצרים צריכים להיות ייחודיים, כדי לספק לחברה ייתרון תחרותי מול המתחרים, במיוחד אלו שקיימים בשוק הרגיל. אם המוצר אינו ייחודי, אז החברה עלולה למצוא את את עצמה בתחרות עם המתחרים על מחירים ועל לקוחות.
  • הם צריכים להיות מוצרים מתכלים – הזמנות קבועות של המוצרים על ידיד לקוחות הם תנאי הכרחי ליצירת הכנסה פאסיבית יציבה בשיווק רב שכבתי.
  • המוצרים צריכים מגובים במחקרים מדעיים
  • רצוי שלחברה יהיה פטנט על המוצרים – הדבר יבטיח בלעדיות של החברה בתחום שלה

3) תכנית התגמול

בהחלט יכולה להיות חברה עם מוצר לגיטימי אבל עם תכנית תגמול שמקשה על המפיצים שלה להרוויח. ממה רצוי להמנע:

  • עומק –  יש תכניות שמגבילות  את העומק ממנו אתם מקבלים עמלות.  אם למשל, חברה משלמת עד 6 דורות ומצטרף אליכם מישהו בדור שביעי שבונה ארגון ענק, לא תתוגמלו על זה, וזה חבל
  • רוחב – חלק מן התכניות הם בעלי רוחב מוכתב מראש, כלומר עליכם לבנות דור ראשון של  מספר אנשים. הבעיה עם התכניות כאלה היא שהן מעודדות תחרות במקום שיתוף פעולה בין אנשים שמצטרפים אליכם. נגיד שאתם מצרפים מספר חברים, אז הייתם מעדיפים לשים אותם באותו קו, כדי שיוכלו לעזור אחד לשני.
  • התנתקות – כשחלק מן הארגון שלכם מגיע לרמה מסוימת הוא מתנתק ואתם מקבלים עמלה מוקטנת מן הפעילות שלו. תופעה לא נעימה – כאילו גנבו לכם חלק ממה שבניתם, במיוחד עם מדובר באנשים הכי איכותיים בקבוצה שלכם.  המנגנון הזה קיים ברוב תכניות התמלוגים של החברות הישנות, דוגמת נוסקין, ניקן, הרבלייף או סאנריידר, והוא מאוד מקשה על יצירת הכנסה פאסיבית יציבה.
אנשים שמים הרבה דגש על תכנית התגמול, אבל לרוב תוכנית התגמול עצמה היא לא הסיבה למה אנשים מרוויחים או נכשלים בשיווק רשתי. אנשים עשו כסף, והרבה, בכל סוג של תכנית תגמול של שיווק רשתי (בינארי, מטריצה, unilevel). בסופו של דבר, כל החברות מתבססות על אותו עיקרון שבו הם משלמות למפיצים חלק מהרווחים שלהן, ואז השאלה היא איך מחלקים את עוגת הרווחים בין המפיצים.

4) תזמון

האם השוק שבו פועלת החברה הוא בהתרחבות.
האם כדאי היום להשקיע בחברת תקליטים? לא! הנישה של התקליטים והתקליטורים נמצאת בדעיכה כבר שנים. בכל רגע ורגע בעולם, יש שווקים שנמצאים במגמת התרחבות ויש כאלו שנמצאים במגמת התכווצות. גם בשיא של תקופות מיתון ניתן למצוא חברות שהצליחו לצמוח! חברות אילו השכילו למצב את עצמן במקום הנכון בדיוק לפני תחילתה של מגמת עלייה בנישה שבה הן פועלות וכתוצאה מכך הן מתרחבות.
בהרבה מצגות של שיווק רשתי אתם תראו את גרף המומנטום:
הגרף הזה בעצם מרמז שהזמן הכי "נכון" להצטרף לחברה מסוימת הוא אחרי שהיא עברה את שלב הינקות שלה כשהיא נכנסת למומנטום שבו כולם מתחילים להכיר אותה ולהצטרף אליה כי היא נהפכת למותג, כמו קרוקס וגוגל.
זה לא נכון!
הזמן הכי "נכון" להצטרף לחברת שיווק רשתי הוא ביום ההשקה שלה, בהנחה שאתם יודעים שהיא הולכת להיות קיימת 20 שנה. מכיוון שאף אחד לא יכול לנבא את העתיד, אז יש כאן עניין של שיקול עצמי והעדפה האם אתם רוצים להיות חלוצים ויזמים של חברת סטארט-אפ של שיווק רשתי, וכן, אם סיכוי סביר שלא תצליחו, או ללכת על חברה ותיקה יותר עם רקורד מוכח של הצלחה, אבל אז לדעת שאתם פועלים בשוק "לא סטרילי", שבו לחלק מהאנשים כבר יש דעות קדומות על המוצר והחברה שלכם.
בנוסף, הגרף הנ"ל מראה את הגדילה של החברה ככללותה. שאלת התזמון צריכה להבחן גם במקרים נקודתיים יותר, כגון כניסה של החברה לשוק חדש, גם מבחינה גיאוגרפית (מדינה חדשה שנפתחת) או כאשר החברה מוציאה קו מוצרים חדש.

5) צוות/מערך ההדרכה

אתם יכולים להצטרף לחברה הכי מדהימה עם מוצרים מהפכניים ותוכנית עסקית הכי הוגנת, אך לא תרוויחו פרוטה אם תתחילו להמציא את הגלגל. תעשיית השיווק הרשתי קיימת כבר מעל חמישים שנה ובתקופה הזאת פותחו שיטות עבודה מדויקות ואפקטיביות שמאפשרות לעבוד בצורה פשוטה ואפקטיבית. ודאו שהקבוצה אליה אתם מצטרפים עובדת לפי שיטה כזאת ותספק לכם את כל התמיכה והההדרכה שתצטרכו, במיוחד בשלבים הראשונים שלכם בעסק.
כשאתה מצטרף לחברת שיווק רשתי אתה מצטרף לצוות שעובד לפי שיטה מסויימת. ברר מהי השיטה שהצוות שלך עובד בה. האם מדובר בפגישות אישיות? מצגות פרונטליות? שיווק באינטרנט? האם אתה מסוגל להתחייב לעשות את מה שהצוות שלך עושה לאורך תקופה ממושכת עד שתגיע להצלחה?

6)  הפרמטר החשוב מכולם – אתה!

כל האנשים שאני מכיר שהצליחו בשיווק רשתי התייחסו לשיווק רשתי שלהם כמו עסק לכל דבר. בכל חברה יהיו אנשים שלא יצליחו ויהיו אנשים שיעשו כסף, והרבה. מה שמבדילים בין המצליחנים לאחרים הוא הגישה שלהם.
כשאתה עוסק בשיווק רשתי לאורך תקופה כמוני, אתה מתחיל לשמוע יותר ויותר סיפורים על אנשים שנכשלו במשך שנים עד שהם הגיעו לפריצת הדרך שלהם. סיפורי ההצלחה המטאורים הם נדירים, וכשבוחנים את המקרים האלו לעומק רואים שגם להם בדרך כלל יש סיבה הגיונית מאחוריה. רוב האנשים הגיעו להצלחה בשיווק רשתי ע"י התמדה ורכישת הכישורים הנדרשים להצלחה בתחום הזה.
יש המון חברות שיווק רשתי טובות, שעומדות בקריטריונים שמופיעים למעלה. בדיעבד, הרבה אנשים בדרך כלל מבינים מדוע חברת השיווק הרשתי שלהם לא הייתה "טובה". לפעמים זה היה בגלל ההנהלה שלא הייתה מנוסה, לפעמיםזה בגלל שתכנית התגמול לא הייתה טובה, ולפעמים כי הצוות שאליו הצטרפנו לא נתן מספיק תמיכה שהיה צריך.
אני מאוד מאמין שהפוסט הזה יעזור לכם לזהות את החברות "הלא-נכונות" ויגדיל את הסיכויים שלכם לבחור בחברה הנכונה עבורכם.

לחיי ההצלחה שלך

חזי.

     תתחברו אליי בפייסבוק

     ערוץ היוטיוב שלי

 

 


 

1) בשיווק רשתי ואין לכם תוכנית מסודרת איך להצליח? קורס חינם ילמד אתכם איך

2) רוצים להצליח בשיווק באינטרנט? סרטון קצר יגלה לכם איך לעשות את זה

 

תמונה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *