מתי שיווק רשתי זה עסק לגיטימי

בפוסט הזה  נביא דוגמה שמסבירה את המודל הכלכלי שעומד מאחורי השיווק הרשתי, ובעצם מראה מדוע השיווק הרשתי הוא עסק לגיטימי שאיפשר למיליוני אנשים ברחבי העולם לצאת לחופש כלכלי, וכיצד אתם יכולים לעשות זאת גם.

שיווק רשתישיווק רשתי היא שיטה במחלוקת. לשיטה הזאת יש אנשים שלא מוכנים לשמוע עליה, ומצד שני מי שעוסק בה חושב שזה הדבר הכי טוב שקרה לו בעולם. אני חושב שדווקא בגלל שמדובר בשיטה שיש בה מחלוקת, אז בגלל זה ההזדמנות שגלומה בה היא כל כך גדולה. אם תחשבו על כל חברה הסיבה שהיא הצליחה זה כי באיזשהו שלב היא עשתה משהו פורץ דרך. אפל עם האייפון, גוגל עם מנועי חיפוש, מקדולנד עם המזון המהיר. איפה שיש אתגרים שם יש הזדמנות אמיתית

 

כדי למכור מוצר צריך לדעת איך לעשות את זה

כדי להבין את המודל העסקי שעומד מאחורי השיווק הרשתי, בואו ניתן דוגמה מהמציאות:

בו נניח שאתם הבעלים של מוצר חדשני. בשלב הראשון, אתם מתחילים לנסות למכור את המוצר בעצמכם, די בהצלחה, אבל מהר מאוד אתם מגלים שהמכירות שלכם מוגבלות ע"י כמות הלקוחות שאתם מדברים איתם. והיות שהזמן שלכם ביום הוא קבוע, המכירות שלכם מוגבלות גם כן.

על מנת להגדיל את ההכנסות שלכם, אתם מכניסים עובדים לעסק. אבל אז אתם מגלים שהעובדים שמקבלים שכר קבוע לשעה לא באמת עושים מאמצים למכור את המוצר שלכם. מה אכפת להם? הם את המשכורת שלהם יקבלו בכל מקרה.

אז אתם מתחילים לתגמל אותם על מכירות. לעובדים מהסוג הזה קוראים "אנשי מכירות". כאשר הם מקבלים אחוזים מכל מכירה שווה להם להתאמץ קצת יותר כשהם מדברים עם הלקוחות הפוטנציאלים.

ועדיין, אתם רואים שאנשי המכירות שלכם לא עושים עבודה מספיק טובה. לא כמו שאתם הייתם יכולים לעשות. סה"כ אתם כבר יש לכם ניסיון בלמכור את המוצר שלכם די בהצלחה.

 

בתור בעל עסק כשאתם מלמדים אנשי מכירות למכור את המוצר שלכם אתם יוצרים לעצמכם תחרות

אז אתם מתחילים ללמד את אנשי המכירות שלכם את כל מה שאתם יודעים. אתם יוצרים אנשי שיווק ומכירות ממש טובים. ואז אחד מאנשי המכירות הכי טובים שלכם חושב לעצמו: “למה לי לעבוד קשה? אני אעשה בדיוק את מה שבעל הבית שלי עושה. אני אביא מוצר חדש מאותו הסוג, הרי אני כבר יודע איך לשווק ולמכור אותו, אביא כמה סוכני מכירות, ואתן להם עמלות על המכירות, במקום שאני אקבל עמלות רק על המכירות שלי, אני אקבל עמלות על המכירות של כמה סוכנים".

לימדת את הבן אדם הכל, ובעצם ייצרת לך מתחרה.

דרך אגב, זה נכון בכל מקום. גם בעבודה. אתם עובדים בצוות קטן, מגיע מישהו חדש, אתה מלמד אותו את כל מה שאתה יודע, אבל אתה מפחד ללמד אותו "הכל" כי אתה עלול לההפך ללא רלוונטי ובגל הפיטורים הבא יעדיפו להשאיר אותו על פנייך, או שבסבב הקידום הבא הוא יעקוף אותך.

הפתרון הוא מודל עסקי שבו איש המכירות שלימדת (מהדוגמה המקורית) יקבל מעין "זיכיון" לפתוח סוכנות משלו. הוא יוכל להביא סוכנים וללמד אותם את העבודה, ולקבל מהם עמלות כאילו הוא היה עצמאי, והרווח שלך יהיה עמלות שאתה תקבל מכלל ההכנסות של "הסוכנות החדשה".

היופי במודל הוא ששימו לב שעדיין יש לך אינטרס להמשיך לדאוג להצלחה של "הסוכנות". ככל שהסוכנות תצליח יותר, אתה תקבל עמלות גדולות יותר.

 

השיווק הרשתי הוא מודל מתקדם יותר של זכיינות

נניח שהמוצר שלך הוא מוצר קוסמטיקה. מצאת כמה בחורות שממש אוהבות את המוצר. הן כל כך אוהבות אותו שהן מביאות לך את החברות שלהן שייקנו את המוצר גם! כולכם מכירים את הסיטואציה, נכון? בטח קרה לכם שהמלצתם על מוצר כלשהו לחברים. ואז אתה מציע להן עסקה: גם ככה אתן מציעות לחברות שלכן את המוצר, אז למה שלא תקבלו על זה כסף?

זאת עסקה שמשתלמת לכל הצדדים: אתה מקבל לקוח וחוסך בעלויות פרסום, הלקוחה המקורית מרוצה כי מקבלת צ'ופרים, וחברה שלה מרוצה כי היא מצאה מוצר שעוזר לה.

הלקוחה המקורית כל כך מרוצה מההסדר החדש שהיא מתחילה להביא כלקוחות לא רק את חברות שלה, אלא גם את הגננת של הילדים שלה, את המנהלת שלה בעבודה, או סתם מישהי שהיא פגשה לרגע במעלית. למעשה היא כבר מגיעה למצב שהיא מקבלת ממך יותר כסף כעמלות על מכירות של מוצרים ללקוחות שהיא מביאה, מאשר על המוצרים שהיא קונה.

זה השלב שבו אתה פונה אליה ואומר לה: את מרוצה מהמוצר, נכון? כל כך מרוצה שהבאת לי את כל החברות שלך ואפילו אנשים שאת לא מכירה. את מרוויחה היום די הרבה כסף ממכירות ישירות של המוצר שלי. למה שלא תלמדי את החברות שלך לעשות את מה שאת עושה, הן ירוויחו כסף ממכירות ישירות, ונתגמל אותך גם על המוצרים שיימכרו דרכן?

וכך נולד השיווק הרשתי, איפשהו בשנות ה-50 של המאה הקודמת. לחברת הקוסמטיקה הזאת קוראים AVON והיא קיימת עד היום, משווקת את מוצרי הקוסמטיקה שלה בשיווק רשתי, ואיפשרה לאלפי אנשים לשפר את המציאות הכלכלית שלהם.

 

השיווק הרשתי כעסק לגיטימי

יותר ויותר אנשים מבינים היום ששיווק רשתי זה עיסוק לגיטימי שכל אחד יכול לעשות בו הכנסה נוספת כעסק מהבית. אם עקבתם אחרי הדוגמאות שהבאתי מקודם אז אתם צריכים להבין את ההגיון העסקי שעומד מאחורי המודל השיווקי הזה.

במיוחד היום כשאנחנו מופגזים בפרסומות בכל מקום, בעיתונים, ברדיו, בטלויזיה, שלטי חוצות, מחקרים מראים שאנחנו פחות ופחות מושפעים מהן. תקציבי הפרסום של חברות רק הולכים וגדלים והאפקטיביות שלהם רק הולכת ופוחתת. לעומת זאת האפקטיביות של המלצות מחברים רק הולכת וגדלה. תבדקו את עצמכם: כמה פעמים הלכתם למסעדה או לסרט לפי המלצה מחברים? מה לגבי בעלי מקצוע? או איפה יש מבצעים שווים.

האמת היא שניתן לעשות הרבה כסף בשיווק רשתי, אבל עדיין יש אנשים שלא מצליחים ופורשים, ויש לזה כל מיני סיבות. בפוסטים הבאים ניתן טיפים מה צריך לבדוק לפני שאתם נכנסים לחברת שיווק רשתי על מנת שגם אתם תוכלו להרוויח מההזדמנות הזאת.
מאחל לכם בהצלחה

חזי הרשקוביץ


תתחברו אליי בפייסבוק
ערוץ היוטיוב שלי

 


 

1) בשיווק רשתי ואין לכם תוכנית מסודרת איך להצליח? קורס חינם ילמד אתכם איך

2) רוצים להצליח בשיווק באינטרנט? סרטון קצר יגלה לכם איך לעשות את זה

 

תמונה:    ddpavumba / FreeDigitalPhotos.net

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים